mandag 11. februar 2013

Mariusgenser

Jeg fikk jo Mariusboka i julegave og har hatt lyst å strikke mariusgenser ei god stund. Men har liksom ikke helt hatt motet til å sette igang med et så stort prosjekt. Men til slutt så valgte jeg å sette igang, og det gikk jo faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd. Gikk ganske fort og hadde ingen store problemer med å få den til. Kjøpte garnet 9 januar og ferdig 9. februar ;) Og resultatet ble kjempebra syns jeg! Er stolt over at jeg har strikka den helt selv! :D
Har ikke fått festa trådene ennå, men ellers er den ferdig! Ble litt stor, spesielt i armene, men bedre med en for stor genser enn en for liten en! 


Jeg har brukt Sandnes alpakka garn i fargene: 4855, 4611 og 1053, og syns det ble en fin fargekombinasjon :)

Så hvis du har lyst på en mariusgenser og har strikka litte grann fra før så er det bare å hoppe i det! Er ikke så vanskelig som man skulle tro :D

2 kommentarer:

  1. Så flott den blei! Imponerande med folk som har tolmod til å strikka ein heil vaksen-genser :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :-) Er overrasket over hvor fort det egentlig gikk. Hadde trodd at jeg skulle bli utålmodig før jeg kom halvveis ;-)

      Slett