torsdag 13. februar 2014

Rilletrøje med ribbekanter

Jeg er så og si ferdig med min ene Rilletrøje fra Babystrikk på pinne 3, mangler bare knapper.  
For å få til strikkefastheten måtte jeg opp til pinne 3,5 og da ble den ganske løs.. Så derfor måtte jeg strikke en til jakke på pinne 3 for å se hvordan den ble. Strikker denne i en større str, og ser ut som den skal bli ganske lik i størrelsen som den jeg strikket på pinne 3,5, men blir litt tettere så tror jeg kommer til å bruke pinne 3 og heller strikke en str større hvis jeg skal strikke flere av denne. 

Jakken strikket med Drops Baby Alpaca Silk på pinne 3,5


Fargene stemmer ikke overens med fargene på  bildene, dette er farge 8112 isblå
Fargekart finner du her!


Lurer på om jeg skal velge knapper i samme nyanser eller om jeg skal satse på en skikkelig kontrastfarge. Heller kanskje mot en kontrastfarge.. Men får se hva jeg finner. 

Her er en smaksprøve på den andre jakka jeg strikker på pinne 3. 


Denne er strikket i fargene 7820 Grønn og 7219 Pistasj
Har bare armene igjen på denne jakka så får se om jeg ikke får gjort den ferdig snart. 

Men jeg fikk nytt garn levert på døra her om dagen så da måtte jeg jo bare begynne på et nytt prosjekt! :D 

Så da endte jeg opp med en lue med fanamønster. 


Strikkes i 100% bambusgarn fra Ice Yarn i fargene turkis og grå.

Det var det jeg hadde å si for denne gang. Nå er det tilbake til strikking og OL :) 
Ha en fin dag! 

4 kommentarer:

  1. Flott jakke! En slik har jeg også akkurat strikket og har blitt kjempefornøyd! Ikke alltid lett dette med strikkefasthet, jeg driver også å prøver meg litt frem om dagen

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk :) Greit å prøve seg litt frem og teste hvordan det fungerer med annet garn!

      Slett
  2. Herlig jakke du har strikket og fine farger på lua!

    SvarSlett